Sanocka Fabryka Autobusów

Początki Sanockiej Fabryki Autobusów sięgają pierwszej połowy XIX wieku, a dokładniej 1832 roku. To właśnie wtedy Mateusz Beksiński i Walenty Lipiński założyli zakład rzemieślniczy o profilu kowalsko-kotlarskim.
Zakład przez nich prowadzony rozwijał się dość szybko – w 1887 roku mężczyźni zatrudniali już 30 robotników, a swoją działalność przenieśli na teren umożliwiający dalszą rozbudowę. Tak właśnie powstała Fabryka Wagonów i Maszyn w Sanoku.
W latach 1887-1894 pracowało w niej już 120 osób, które w sumie wyprodukowały w tym okresie aż 143 wagony na zamówienie austriackiego Ministerstwa Kolei. O tym, że wyroby powstające w Sanoku cieszyły się ogromną popularnością, świadczy także wyróżnienie ich złotym medalem na Wystawie Krajowej we Lwowie.
Fabryka przechodziła później przez ręce wielu różnych właścicieli. Pierwsze piętnaście autobusów wyprodukowano w niej w latach 1926-1928, jednak w nazwie wyraz ten pojawił się dopiero w 1958 roku.
Jak na razie Autosan po upadłości i restrukturyzacji czeka na nowego nabywcę.
generator iskrownika
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Polecane artykuły

Broń palna polskich jednostek specjalnych
Odział komandosów (JW 4101) posiada do swej dyspozycji broń najwyższej klasy. Podstawowym uzbrojeniem żołnierzy specjalnych są karabinki HK416D145RS oraz HK416D165RS kalibru 5,56 mm, z których część posiada także granatniki AG kalibru 40 mm. Komandosi używają również broni wsparcia, takiej jak wkm

Co powinniśmy wiedzieć o ogrzewaniu i ocieplaniu domu?
Zrozumiałym jest, że nie wszystko wiemy, bo nie ma takiej możliwości, abyśmy posiadali pełną wiedzę na każdy temat, jaki tylko może się pojawić. Nic więc dziwnego, że dopóki nie budujemy domu i dopóki ta tematyka nas nie interesuje, to nie mamy pojęcia również o ogrzewaniu i ocieplaniu domu. Może s