Sanocka Fabryka Autobusów

Początki Sanockiej Fabryki Autobusów sięgają pierwszej połowy XIX wieku, a dokładniej 1832 roku. To właśnie wtedy Mateusz Beksiński i Walenty Lipiński założyli zakład rzemieślniczy o profilu kowalsko-kotlarskim.
Zakład przez nich prowadzony rozwijał się dość szybko – w 1887 roku mężczyźni zatrudniali już 30 robotników, a swoją działalność przenieśli na teren umożliwiający dalszą rozbudowę. Tak właśnie powstała Fabryka Wagonów i Maszyn w Sanoku.
W latach 1887-1894 pracowało w niej już 120 osób, które w sumie wyprodukowały w tym okresie aż 143 wagony na zamówienie austriackiego Ministerstwa Kolei. O tym, że wyroby powstające w Sanoku cieszyły się ogromną popularnością, świadczy także wyróżnienie ich złotym medalem na Wystawie Krajowej we Lwowie.
Fabryka przechodziła później przez ręce wielu różnych właścicieli. Pierwsze piętnaście autobusów wyprodukowano w niej w latach 1926-1928, jednak w nazwie wyraz ten pojawił się dopiero w 1958 roku.
Jak na razie Autosan po upadłości i restrukturyzacji czeka na nowego nabywcę.
generator iskrownika
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Fabryka Związków Azotowych w Tarnowie
Fabryka Związków Azotowych w Tarnowie to jedna z największych inwestycji, jakie miały miejsce w międzywojennej Polsce. Została ona otwarta 18 stycznia 1930 roku przez prezydenta Ignacego Mościckiego. Inicjatorem powstania fabryki był sam Ignacy Mościcki – mówił o nich jeszcze w czasie, kiedy nie sp

Grzejniki – który wybrać?
Pomijając piece kaflowe czy kominki, praktycznie wszystkie inne sposoby ogrzewania wymagają montażu w pomieszczeniach grzejników. Są one połączone układem rurek z głównym ujęciem ciepła, a w obiegu zamkniętym przepływa w nich nośnik ciepła. Zazwyczaj jest nim woda – to rozwiązanie najprostsze i naj