Sanocka Fabryka Autobusów

Początki Sanockiej Fabryki Autobusów sięgają pierwszej połowy XIX wieku, a dokładniej 1832 roku. To właśnie wtedy Mateusz Beksiński i Walenty Lipiński założyli zakład rzemieślniczy o profilu kowalsko-kotlarskim.
Zakład przez nich prowadzony rozwijał się dość szybko – w 1887 roku mężczyźni zatrudniali już 30 robotników, a swoją działalność przenieśli na teren umożliwiający dalszą rozbudowę. Tak właśnie powstała Fabryka Wagonów i Maszyn w Sanoku.
W latach 1887-1894 pracowało w niej już 120 osób, które w sumie wyprodukowały w tym okresie aż 143 wagony na zamówienie austriackiego Ministerstwa Kolei. O tym, że wyroby powstające w Sanoku cieszyły się ogromną popularnością, świadczy także wyróżnienie ich złotym medalem na Wystawie Krajowej we Lwowie.
Fabryka przechodziła później przez ręce wielu różnych właścicieli. Pierwsze piętnaście autobusów wyprodukowano w niej w latach 1926-1928, jednak w nazwie wyraz ten pojawił się dopiero w 1958 roku.
Jak na razie Autosan po upadłości i restrukturyzacji czeka na nowego nabywcę.
generator iskrownika
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Polecane artykuły

Bazy danych
Bazy danych, czyli inaczej mówiąc magazynowanie, to jedna z odrębnych dziedzin informatyki. Jest to dziedzina ściśle powiązana z algorytmiką. Bazy danych pomagają bowiem w przechowywaniu wszystkich informacji, jakie udaje się przetworzyć dzięki algorytmice. Bazy danych bardzo ułatwiają pracę infor

Broń palna polskich jednostek specjalnych
Odział komandosów (JW 4101) posiada do swej dyspozycji broń najwyższej klasy. Podstawowym uzbrojeniem żołnierzy specjalnych są karabinki HK416D145RS oraz HK416D165RS kalibru 5,56 mm, z których część posiada także granatniki AG kalibru 40 mm. Komandosi używają również broni wsparcia, takiej jak wkm