Parostatek
Pierwszy statek parowy skonstruowano w 1897 roku. Była to łódź, której wiosła były napędzane maszyną parową. Wynalazca swój projekt nazwał wówczas ognistym statkiem. Jak się okazało, zastosowanie maszyny parowej w transporcie wodnym znacznie go zrewolucjonizowało.
Ciągle zwiększające się na rynku zapotrzebowanie na różnego dobra zwiększało zapotrzebowanie na ich produkcję. Kiedy już jednak materiały były wytworzone, trzeba je było przetransportować, czasami nawet za granicę. Były jednak takie trasy, których nie można było przebyć droga lądową, dlatego poszukiwano jak najbardziej wydajnego środku transportu, dla którego przestrzeń wodna nie byłaby problem. Skonstruowanie maszyny parowej i późniejsze jej wykorzystanie w transporcie wodnym znacznie ułatwiło przepływ dóbr nie tylko międzynarodowy, ale i międzykontynentalny.
Chociaż początkowo parowce były bardzo niebezpiecznie, gdyż dochodziło na nich do wielu eksplozji, to jednak wraz z kolejnymi udoskonaleniami ten środek transportu stawał się coraz bardziej popularny.
houseboat
Polecane artykuły
Czym ogrzewać dom?
Dokonanie wyboru rodzaju ogrzewania domu zazwyczaj jest w rękach inwestora lub prywatnej osoby, która decyduje się na budowę. Jest to bardzo ważny krok, mający odzwierciedlenie w finansach w długich latach użytkowania nieruchomości. Ogrzewanie jest najbardziej kosztowym źródłem utrzymania domu, sta
Poprawna izolacja ścian
Dokonywanie poprawnej izolacji ścian jest jednym z gruntownych elementów, wykonywanych w czasie stawiania domu lub późniejszych poprawek. Jest metodą, która zapewnia nie tylko zatrzymanie utraty ciepła, co jest bardzo funkcjonalne, ale także oszczędzenie w przyszłości bardzo dużych pieniędzy. Aby p