Lokomobila


Lokomobila była maszyną, która konstrukcją przypominała mały parowóz. Początkowo lokomobila zawierała kocioł parowy, maszynę parową i urządzenie transmisyjne. Maszyna ta jednak nie posiadała własnego napędu. Wraz z upływem czasu była udoskonalana i dodawano do niej kolejne elementy. Budowano np. lokomobile przewoźne (na kołach) jak i nieruchome, ustawiane na stałych fundamentach. Lokomobila była głównie stosowana na przełomie wieku XIX i XX. Pierwszą lokomobilę, która znalazła praktyczne zastosowanie zbudowano w 1805 roku.
Wykorzystywały ją głównie małe zakłady i fabryki. Później lokomobila została zastąpiona silnikiem spalinowym i elektrycznym. Po licznych udoskonaleniach maszynę tę zaczęto wykorzystywać do ogrzewania wody, a później stawały się nawet małymi, lokalnymi elektrowniami. Ostatnie lokomobile były produkowane seryjnie w latach 60. XX wieku, jednak do dzisiaj są produkowane nowe, niewielkie maszyny tego typu. Eksponaty lokomobili można nadal oglądać w wielu polskich miastach, m.in. w Poznaniu czy Ciechocinku.
https://www.ditex.com.pl/produkty/rampy
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Fabryka Związków Azotowych w Tarnowie
Fabryka Związków Azotowych w Tarnowie to jedna z największych inwestycji, jakie miały miejsce w międzywojennej Polsce. Została ona otwarta 18 stycznia 1930 roku przez prezydenta Ignacego Mościckiego. Inicjatorem powstania fabryki był sam Ignacy Mościcki – mówił o nich jeszcze w czasie, kiedy nie sp

Grzejniki – który wybrać?
Pomijając piece kaflowe czy kominki, praktycznie wszystkie inne sposoby ogrzewania wymagają montażu w pomieszczeniach grzejników. Są one połączone układem rurek z głównym ujęciem ciepła, a w obiegu zamkniętym przepływa w nich nośnik ciepła. Zazwyczaj jest nim woda – to rozwiązanie najprostsze i naj