Webmaster czy marketingowiec?

29 grudnia 2017 Wyłącz przez Kasia

Tworzenie stron internetowych wymaga od webmasterów wielu umiejętności, nie tylko czysto technicznych.

Opanowanie sfery języka HTML, JavaScript oraz arkuszy stylów jest szalenie istotne, ale trzeba mieć także nieco artystycznego zacięcia.

Szczególnie wtedy, gdy autor witryny odpowiada także za jej wymiar graficzny.

Czasami, aby nieco ułatwić sobie życie, webmaster woli nawiązać współpracę z grafikiem profesjonalnym, który wizualnie czuwa nad każdym z projektów.

To oznacza jednak wzrost kosztów, bo przecież nikt nie będzie pracował nad grafiką za darmo.

Kolejna kwestia to walory promocyjne serwisu – to bardzo istotne zwłaszcza w przypadku stron firmowych, których zadaniem jest nie tylko informować, ale też przyciągać klientów i zachęcać do sięgnięcia po dany produkt.

Jeśli zlecenie otrzymał freelancer, w jego interesie leży, aby być człowiekiem-orkiestrą.

Ktoś taki potrafi nie tylko nadać stronie optymalny wygląd i funkcjonalność, ale też uczynić ją marketingowym majstersztykiem.

Tacy specjaliści są też cenieni w agencjach interaktywnych.

kasy fiskalne